Archive for September, 2006

Pohja

Saturday, September 30th, 2006

Nyárbúcsuztató “túránkat” Pohja és Fiskars közelében ejtettük meg. Szép kis tóparti, szaunás mökkit találtak nekünk Krisztáék. A kép azt a ritka pillanatot örökíti meg, amikor éppen úgy tettünk, mintha kirándulnánk. Az idõ többi részében ettünk és fõztünk. Igazi túlélõtúra volt, gyomorkapacitásunk határait feszegettük erõsen :)
Adalék: Kriszta képei az eseményrõl.

Rákok

Monday, September 25th, 2006

A kaja pedig a finnek õszi csemegéje, rák volt (oké, volt utána levezetésnek egy gyönyörû steak is). Pepecs munka hozzájutni ahhoz a kevéske húshoz, ami benne van. Viszont tényleg finom :-)

Hajón

Na így néz ki 45 csomó a vízen. Amúgy szélcsend volt :)

“Csapatépítés”

Monday, September 25th, 2006

Csónak
Történt pedig, hogy itt tartózkodott a finneknél pár ázsiai srác, akikkel “virtuálisan” együtt dolgozunk. Gondolt egy nagyot a Fõnök úr, és rendezett ennek apropóján egy kis céges agyelhagyást [well, ez sikerült is, de ezt ekkor még nem tudtuk]. Fölpattantunk a RibIt cég laza csónakjára. 750 lóerõ. 45 csomó (~ 80 km/h) de csak azért, mert nem volt száz százalékig jó idõ. Elcsónakáztunk Espooból (ami Hkitõl nyugatra van) kelet-Helsinki alá megnézni egy világítótornyot, majd onnan vissza Kirkkonummiba (ami még Espoonál is nyugatabbra van). Wrmmmm!

Trükkös torta

Friday, September 22nd, 2006

Torta
Születésnap, meglepetésbuli. Ennyien már rég nem voltunk. Torta hegyek! Ez itt a gyertyás torta, ami nem akart elaludni. Mint azt a kidõlt gyertyákból sejteni lehet, nem volt baj a tüdõkapacitásommal. De a rafinált gyertyák újragyújtották magukat. :-) Nem tudom hogyan, de nem voltak képesek nyugodtan elaludni. Szikráztak egyet, és lángoltak ismét :)))
Kösz mindenkinek az estét!

Parkolás

Saturday, September 9th, 2006

Portugál parkolás
Korábban már értekeztem a parkolásról, itt mégegy adalék. A város tele van “Privativo” parkolókkal: egy-kettõ a normál parkolóhelyek közül nevesítve van valakinek. Ahol amúgy is egy-kettõ hely volt, vagy “valakibõl” van túl sok, földi halandó számára nem marad legális hely. Viszont ezek a helyek amiktõl félni kell, mert ha odaállsz, megbüntetnek, elviszik és felnégyelik a kocsit. Ha a tilosban állsz (és nem nagyon akadályozod a forgalmat), az senkit nem érdekel. Így alakulhat ki ilyen eset, mint a képen: a parkoló üres, az út közepén meg ott parkolnak az autók :-)

Portói köd

Saturday, September 9th, 2006

A parti köd elindult a folyó völgyében a város fele, de útközben meggondolta magát, és felkanyarodott a hegyre. Ettõl viszont a szomszéd híd fele eltûnt :)
Másik érdekesség a képen, a jobb szélen látható folyóval párhuzamos híd. Amivel tulajdonképpen a rakpartot tehermentesítették, de akkor is mókás nem keresztben utazni egy folyó felett.

Portó – Pince!

Friday, September 8th, 2006

Portói pince

Természetesen nem bírtam megállni, hogy legalább egy pincét meg ne látogassunk. Szerencsére már viszonylag késõ volt, a nagyja már bezárt. Így egy norvég(!) alapítású pincébe, a Wiese & Krohn ajtaján néztünk be egy gyorstalpalóra. Nem bántuk meg, sõt! Amikor késöbb visszanéztem hozzájuk fehér portóit venni, sikerült a 67-es Colheita-jukba is belekóstolni.

Nazaré

Thursday, September 7th, 2006

Nazaré, halpiac
Az estét Nazarében töltöttük, egy szép kis óceánparti nyaralófalucskában. Eleinte aggódtunk, hogy hol lesz szállásunk, de a városka fõutcáján fürtökben ültek a nénik “Quarto-Room-Zimmer” táblákkal :)
Séta a homokos plázson, újabb sült halak elfogyasztása után nyugovóra tértünk egy cukrászda fölött. Nem volt kérdés, hogy másnap hol reggelizünk :)
Reggel a piac is nyitva volt, megnézegettük a tengeri herkentyûket. Érdekes öltözködési szokás, hogy az öreg nénik (is) “miniszoknyában” mászkálnak, persze sok alsószoknyával kidomborítva. Hja, itt a meleg az úr.

Világvége

Tuesday, September 5th, 2006

Cabo de Roca
És végre elértük egyik célunkat, az európai kontinens legnyugatibb csücskét (N38°47 W9°30, 140 méterrel a tengerszint felett).
Szerencsénk van ezekkel a “szélsõ pontokkal”, Nordkapp is a rossz idõjárásról híres, nekünk mégis sütött a Nap. Itt ködnek kellett volna lenni, nekünk meg egy szép naplementében volt részünk helyette. :) A szerencsébe a nyugalom már nem tartozott bele, pont egy KunságVolán busz álldogált a parkolóban…
Találtunk egy kiadó szobát, amirõl kiderült, hogy egy egész lakás nappalival, konyhával, fele annyiért, mint Lisszabonban egy éjszaka egy kis szobában. Ráadásul a világítótorony (már nyugdíjas) õre és mindenese volt a házigazdánk.